Op de Samuëlschool streven we ernaar dat kinderen zich cognitief, sociaal en creatief ontwikkelen, zodat ze kunnen doorstromen naar een passende vorm van vervolgonderwijs. Met name de vakken taal, lezen en rekenen zijn belangrijk als basis. Naast kennisoverdracht geven we evenwichtige aandacht aan vaardigheden, persoonsvorming en sociale vorming.

StudioHeartbeat_Samuel_Polsbroekerdam-16 (1)

Maatwerk

Ons doel is onderwijs op maat te bieden dat aansluit bij de onderwijsbehoeften van ieder kind, zodat hij of zij kan groeien. Dat kan in het klein door aanpassingen in de groep of in het groot door extra begeleiding, gerichte ondersteuning bij gedrag of meer uitdaging.

Kleinschalig

Door de kleinschaligheid van de school en het veilige pedagogisch klimaat kan elk kind zichzelf zijn en zich op zijn of haar unieke manier ontwikkelen. We willen de kinderen leren wie ze zijn ten opzichte van de ander. Op school is iedereen belangrijk, ieder kind draagt bij op zijn of haar manier.

10_Samuel-28

Kernwaarden

Onze kernwaarden zijn:

• We werken vanuit vertrouwen.
  • Gericht op groei.
  • Aandacht voor iedereen.
  • We doen het samen.
  • We delen de verantwoording.