De belevingstuin

Goed onderwijs bestaat uit meer dan ‘schoolse’ lessen. We vinden het belangrijk dat kinderen spelen in en leren over hun groene omgeving. In onze uitdagende belevingstuin kunnen kinderen zich verwonderen over alles wat groeit en bloeit en worden de zintuigen geprikkeld.

StudioHeartbeat_Samuel_Polsbroekerdam-28

Levend klaslokaal

De belevingstuin dient als een levend klaslokaal, waar lessen over de natuur niet uit boeken komen. Tussen de appel- en perenbomen, aardbeien, verschillende groenten en bloemen doen de kinderen waardevolle ervaringen op. Ze worden betrokken bij de cyclus van zaad tot oogst en leren spelenderwijs over ons ecosysteem. En als het lekker weer is, eten de kinderen hun lunch op de bankjes in de tuin.

Verbinding in het groen

De belevingstuin is niet alleen een plek om te leren, maar vormt ook een verbindend element waar we samenkomen en genieten van onze prachtige natuur. Kinderen, ouders en leerkrachten werken samen aan het onderhoud. Met elkaar wieden we onkruid, halen we de oogst binnen, verwerken we deze in lekkere gerechten en planten we nieuwe zaadjes voor de toekomst.